Projektikonkurss “Üldõpetuse ja ainetevahelise lõimingu rakendamine”
Partnerkoolid Pärnu Vabakool ja Sütevaka Humanitaargümnaasium
www.vabakool.ee
http://sytevaka.ee/
Projekti periood: veebruar-mai 2015
Projekti toetajad: algatus Huvitav Kool ja SA Innove.
Eesmärgid:
- Jagada partnerkoolide Pärnu Vabakooli ja Sütevaka Humanitaar-gümnaasiumi parimaid kogemusi, häid praktikaid;
- Arendada pedagoogide koostöövõrgustikku professionaalse arengu toetamiseks;
- Anda pedagoogidele võimalus areneda koolitajana;
- Levitada Huvitava Kooli põhimõtteid, jagades vastastikku aktiivõppe-meetodite, projektõppe ning muude loovate õppetegevuste võimalusi;
- Tõsta õpilaste eneseteadlikkust ja valikuvabadust loovate tegevuste kaudu.
Tegevused:
Aktiivõppemeetodite koolitus I: CL meetodid
Aktiivõppemeetodite koolitus II: projektipäeva ettevalmistus
Loovtööde korralduspõhimõtted
Loovtööde esitlus-praktikum
Projektipäev „Säästev tarbimine” partnerkoolide 7.-8. klassile
Projektipäev „Vesi” partnerkoolide 6. klassidele
Nt projektipäeva „Säästev tarbimine” sisu:
Töötoad 6.05.15:
- Blogi loomine
- Keskkonnateemaliste mängude loomine
- Õppefilmide loomine
- Moedemonstratsioon „Lehvik ja torbik”
- Prügimuusika
- Makett „Asja elu”
- Praktiline ese
Projekti tulemused:
- Partnerkoolid Pärnu Vabakooli ja Sütevaka Humanitaargümnaasium jagasid vastastikku aktiivõppemeetodite, projektõppe ning muude loovate õppetegevuste võimalusi ja kogemusi;
- Projekti liitis õpetajaid nii mõlemas koolis eraldi kui ka omavahel; edenes mõlema kooli koostööhuvi ja -võimekus;
- Õpetajad võtsid vastu väljakutse tegutseda koolitajana;
- Projekt pööras tähelepanu Huvitava Kooli ja tegusa koostöökooli põhimõtetele;
- Teadvustusid CL-meetodid kui õppimise mitmekesistamise ning sotsiaalsete oskuste edendamise vahendid;
- Tänu loovatele tegevustele tõusis noorte eneseteadlikkus, laienes valikuvabadus;
- Kahe kooli õpetajate ühisloominguna pandi kokku ülesannete pakett projektipäevaks;
- Noorte koostöö õnnestumise märgiks toimus tegus ja loov projektipäev säästvast tarbimisest, millele on oodata järge noorematele klassidele;
- Arenes nii õpilaste kui õpetajate IT-pädevus;
- Teisenes nii õpetajate kui ka õpilaste arusaamine heast koolist;
- Rõõm õnnestunud partnerkooli valiku üle ning rahulolu kogu projektist.
- Projektiga ei kaasnenud tõenäoliselt murrangulisi muutusi õppimises ja õpetamises, selleks oli projekti periood liiga lühike, kuid kindlasti avardas projekt mõistmist õppimisest, haridusest ja kooli ülesannetest.
Projekti kajastus:
Fotod PSHG kodulehel – http://bit.ly/1LqCXXZ
Fotod Vabakooli Facebooki lehel – http://on.fb.me/1V3c4Kq
Projektipäeva „Säästev tarbimine” ülesanded – http://bit.ly/1OIEE4b
Artikkel Pärnu Postimehes 21.05.15 – http://bit.ly/1LqCVPS